A Ferencvárosi Kerekerdő Óvoda Belső-Ferencvárosban található, közel a Nagyvárad téri metró megállóhoz. Az intézmény jelenleg 14 csoporttal működik, homogén, illetve vegyes csoportszervezéssel.
Az intézmény Pedagógiai Programjában megfogalmazott cél, hogy szeretetteljes óvodai életet biztosítson az intézménybe járó gyermekeknek. Kiemelt feladatának tekinti a környezettudatos nevelést, az esztétikai nevelést, hagyomány ápolást és a népi kultúra eszközeivel a magyarságtudat megalapozását, belsővé válását.
„Ő azt hiszi csak játszik, de mi már tudjuk, mire megy a játék, Arra, hogy a világban otthonosan mozgó, eleven eszű és tevékeny ember váljék belőle.” / Varga Domonkos /
Az óvoda tanuszodával, tornaszobákkal, kézműves műhelyekkel és zeneteremmel rendelkezik, melyek hozzájárulnak a kitűzött célok megvalósításához.
Jól felszerelt park jellegű udvar biztosítja az óvodás gyermekek mozgásigényeinek kielégítését, mozgáskultúrájuk fejlődését.
A pedagógusok által szervezett kirándulások és gyakori séták (pl: színház, piac, múzeum látogatások…stb), ill. az óvodán kívüli helyszíni tapasztalatszerzések lehetőséget biztosítanak a közvetlen környezet és a természet megismerésére, új gyakorlati ismeretek gyűjtésére.
Az óvoda délutáni külön tevékenységei lehetőséget biztosítanak a tehetséggondozásra. pl.: zeneovi, mozgás, ovi foci, népitánc, kézműves, jóga.
A szülőkkel együttműködve, a gyermekek érdekét szem előtt tartva végezzük nevelőmunkánkat. Lehetőséget biztosítunk a szülők számára, hogy betekintést nyerjenek és bekapcsolódhassanak a különböző rendezvényekbe és nyílt napokba.
Az intézmény ellát enyhén-, középsúlyos értelmi fogyatékos, hallásfogyatékos, mozgásszervi fogyatékos, valamint a körzetébe tartozó beszédfogyatékos és az egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdő gyermekeket is. Az óvodapedagógusok munkáját logopédus, gyógypedagógus, s pszichológus segíti.
„A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben. Néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül. Miért is hasonlítanád össze őket? Mindegyik más. Mindegyik különleges. Mindegyik gyönyörű.”
/ismeretlen szerző/
Pár gondolat a csoportválasztásról, mivel mindig dilemma, hogy vegyes csoportba vagy homogén csoportba írassák be gyermeküket:
Vegyes csoportról gondolatok
- vegyes csoportba a nyitott, könnyen társas kapcsolatot létesítő (nem félénk) kisgyermekeket írassák be
- nem félénk, szeret a nálánál idősebb gyermekekkel játszani, kapcsolatot létesíteni (könnyebb a beszokás – mivel a nagyobbak segítik, támogatják, dédelgetik a kicsiket, megértőbbek, elfogadóbbakká válnak egymással szemben)
- testvérpárok együtt lehetnek – egy csoportban
- a kisebbek előbb lesznek önállóak – nagyobbak támogatják őket
- az életkori sajátosságoknak megfelelő elvárásokat támaszt a pedagógus a gyermekkel szemben, folyamatos a differenciálás
sokkal szélesebb sprektumban fejlődnek a szociális készségek
Homogén csoport
- egy azon életkorú gyermekek járnak (de itt is van életkori megoszlás 2 ½ éves gyerekek felvétele)
- saját korosztályával fejlődik együtt
- fizikai terhelhetőségük közel azonos (életkori azonosságokból kifolyólag)
- csak rájuk tud a pedagógus koncentrálni – nem kell megosztani a figyelmet életkori megoszlás szerint
- hasonló elvárások lehetnek a gyermekekkel szemben, csak is az életkori sajátosságoknak megfelelően – minimális egyéni differenciálás
- a betervezett tevékenységeknél csak képességek szerint kell differenciálni, nem kell életkor szerint
Kollégáink közül azok a pedagógusok dolgoznak vegyes csoportban akiknek személyiségükhöz közel áll, komfortosan érzik benne magukat és ki tudnak teljesedni.